انتخاب تم مناسب در دکوراسیون داخلی بوتیک

پنجشنبه 3 مرداد 1398
13:05
zizo

بوتیک ها از جمله مکان هایی هستند که رفت و آمدی زیادی به آن ها داریم. توجه به این نکته برای صاحبان بوتیک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند به جذب مشتری کمک کند. چگونه دکوراسیون داخلی بوتیک خود را انتخاب کنیم و به کمک آن فروش خود را افزایش دهیم؟

یک تم خاص برای بوتیک خود انتخاب کنید

انتخاب یک تم گرافیکی می‌تواند بر نمای فروشگاه بوتیک شما بسیار تأثیرگذار باشد دقت داشته باشید که تم انتخاب شده برای بوتیک بایستی بتواند این بوتیک را از دیگر فروشگاه های خرده فروشی به نحوی جدا کرده که مشتری در نگاه اول متقاعد شود به آن وارد شود؛ برای مثال در صورتی که در حوزه فروش لباسهای شنا فعالیت می کنید می توانید از تصویر ساحل و دریا و یا دریا و غروب آفتاب در قسمت‌های مختلف فروشگاه خود استفاده نمایید همچنین در انتخاب تم دقت داشته باشید که استفاده از رنگ ویژه ای که به آن رنگ سازمانی گفته می‌شود استفاده نمایید استفاده از رنگ سازمانی می تواند هویت شما را برای مشتریان تان به طور واضح مشخص نماید.

رنگ سازمانی در قسمت های مختلف قابل استفاده است برای مثال می توانید در صورتیکه رنگ سازمانی خود را انتخاب نمودید از آن در دکوراسیون فروشگاه همچنین کارت ویزیت بسته تحویلی به مشتری، لباس فروشنده ها و دیگر اجزایی که در ذهن مشتری خواهد ماند استفاده کنید. سعی کنید برای انتخاب رنگ و تم بوتیک خود فرهنگ محلی که در آن فروشگاه خود را افتتاح می کنید بررسی نمایید. برخی از رنگ ها برای بعضی از فرهنگ ها حساسیت های خاصی را ایجاد خواهند کرد و یا ممکن است دارای معانی متفاوتی باشد که برای کسب و کار شما مناسب نباشد.

از یک طراحی خلاقانه برای ویترین خود استفاده کنید

یکی از تاثیرگذارترین قسمت های فروشگاه های خرده فروشی و به خصوص بوتیک ها را می‌توان ویترین بیرون فروشگاه دانست که در دکوراسیون داخلی بوتیک بایستی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. دقت کنید در صورتی که مخاطب شما در حال عبور از جلوی فروشگاه است تنها به اندازه چند ثانیه فرصت خواهید داشت تا وی را جذب نمایید. این عمل جذب مشتری می تواند از طریق ویترین بسیار جذاب شما انجام پذیرد. بنابراین سعی کنید ویترین فروشگاه خود را خلاقانه طراحی و آماده نمایید.

علاوه بر این دقت داشته باشید که ویترین فروشگاه نباید به هیچ وجه شلوغ باشد و بایستی مشتری در نگاه اول بتواند مدل کسب و کاری شما را در یابد. همچنین دقت داشته باشید که بایستی ویترین بوتیک خود را به‌طور دوره ای تغییر دهید؛ چرا که بسیاری از مخاطبان شما افرادی هستند که ممکن است روزانه و یا هفتگی از جلوی فروشگاه شما عبور کنند و ویترین تکراری به احتمال زیاد برای آنها جذابیتی نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید با تغییر المانها و همچنین اجناسی که داخل ویترین بوتیک قرار می دهید نوعی تازگی و جذابیت ایجاد نمایید.

فضای داخلی را مناسب طراحی کنید

دقت داشته باشید که در طراحی دکوراسیون داخلی بوتیک فضای داخلی نیز به اندازه ویترین بایستی متناسب طراحی گردد. به یک نکته دقت داشته باشید وقتی در طراحی ویترین فروشگاه خوب عمل کرده باشید به احتمال زیاد مشتری به داخل فروشگاه شما جذب خواهد شد، ولی این پایان ماجرا نیست. بنابراین قسمت عمده ترغیب مشتری به خرید کالا در داخل فروشگاه انجام خواهد شد. فضای داخلی فروشگاه نیز بایستی به گونه ای باشد که مشتری ترغیب به خرید محصول گردد در صورتی که فضای داخلی فروشگاه شما بسیار شلوغ و درهم و برهم باشد به احتمال زیاد خارج شدن مشتری را افزایش خواهد داد.

علاوه بر این‌ها مسائلی مانند استفاده از متریال های مختلف بسته به نوع دکوراسیون داخلی بوتیک و تمی که انتخاب کرده اید بسیار حائز اهمیت است. یک مسئله دیگر که در دکوراسیون داخلی بوتیک شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است نوع نورپردازی و میزان آن است. دقت داشته باشید که بوتیک نه کافی شاپ است و نه خیابانی بسیار پر تردد ، پس دقت کنید که نورپردازی آن نه بسیار کم و نه زیاد از حد طراحی گردیده باشد. نور بسیار زیاد می تواند رنگ ها را تغییر داده و باعث نارضایتی مشتری پس از خرید گردد، همچنین نور کم باعث خواهد شد که مشتری جذب رنگ های متفاوت در بوتیک شما نشود.

دقت کنید در طراحی داخلی بوتیک خود از فضاهای خالی به میزان مناسب استفاده کنید. مشتری فروشگاه بایستی بتواند به راحتی در بین اجناس مختلف و رگال های ایستاده پوشاک جابجا شود، ولی فضای بیش از حد خالی نیز به مشتری این حس را القا خواهد کرد که در این فروشگاه کالای مناسب خود را پیدا نخواهد کرد.

کانتر فروشنده را در جای مناسب تعبیه کنید

در بسیاری از فروشگاه ها کانتر فروشنده یا همان پیشخوان در جای مناسبی تعبیه نمی‌شود و در بدو ورود با یک میز چهارگوش بسیار بزرگ روبرو خواهید شد که فروشنده در پشت آن نشسته و یا ایستاده است. این مدل از میز باعث می‌شود که فروشنده در چشمه مشتری به عنوان یک نگهبان برای حراست از فروشگاه نمایان شود. حس منتقل شده از این مدل کانترها چندان مناسب نیست سعی کنید کانتر فروشگاه خود را در یک گوشه و یا زاویه ای که بلا استفاده است تعبیه نمایید همچنین همخوانی میز پیشخوان با دکوراسیون داخلی بوتیک از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

سرعت حرکت مشتری را کم کنید

یکی از کارهایی که در بوتیک و طراحی داخلی آن بایستی دقت کافی به آن داشته باشید را می توان استفاده از المان و دکوراسیون هایی دانست که می‌تواند سرعت مشتری را اندکی کمک کند. برای این مسئله سعی کنید مشتری را کلافه نکنید و به جای آن از راه های پیچ در پیچ کمی استفاده کنید که می‌تواند از نسل بیشتری را به دیده مشتری برساند. همچنین می توانید از ویترین‌های بسیار جذاب در قسمت‌های داخلی فروشگاه نیز استفاده نمایید که محصولاتی بسیار ویژه و جلب توجه کننده را در آنها به نمایش گذاشته اید این محصولات می توانند سرعت مشتری را به طور چشمگیری کاهش داده و باعث شوند مشتری ها در بین قفسه ها محصولی مناسب برای خود بیابند.

فضا های راحت برای فروشنده ها و مشتری ها ایجاد کنید

در طراحی دکوراسیون داخلی بوتیک خود از صندلی های متناسب با تم فروشگاه خود استفاده نمایید تا فروشندگان و همچنین خریداران بتوانند در صورتیکه خسته شدن از این صندلی ها و محل های نشیمن استفاده نمایند این کار باعث خواهد شد مشتری به دلیل زیاد فروشگاه شما را ترک نمایند همچنین نشستن مشتری در قسمتهای مختلف فروشگاه باعث خواهد شد تا وی در هنگام استراحت نیز و اجناس شما نگاهی بیاندازد و این می‌تواند شانس خرید از فروشگاه شما را به طور چشمگیری افزایش دهد همچنین فروشنده‌ها نیز در صورتی که خیلی خسته باشند به احتمال زیاد نمی توانند برخورد بسیار مناسبی را در حین مراجعه خریداران از خود نشان دهند.



موضوعات: طراحی تجاری,
[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معماری مدرن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]